انجیر خشک و حاملگی که دیابت را در این دوران سبب می شود

انجیر، چه خشک و چه تازه، تاریخچه وسیعی دارد. انجیر سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. دریابید که انجیر چه کمکی برای بارداری شما دارد.

1. پتاسیم برای کنترل فشار خون
انجیر منبعی غنی از تمام مواد مغذی حیاتی است که برای مادر آینده حیاتی است.

باید گفت انجیر خشک و حاملگی بهم مرتبط اند و انجیر سرشار از پتاسیم است که برای مهار مشکل فشار خون بالا مفید است. مصرف انجیر سلامت قلب شما را در دوران بارداری تضمین می کند. آنها همچنین کلیه ها را سالم نگه می دارند و بروز هرگونه بیماری کلیوی را به حداقل می رسانند.

2. میوه غنی از فیبر
انجیر دارای مقدار مناسبی فیبر است که تمام مشکلات روده یک زن باردار را از بین می برد. همچنین، به عنوان یک ملین خوب عمل می کند و برای کنترل چاقی مفید است.

نه تنها این، بلکه خطر ابتلا به هرگونه مشکل مربوط به قلب و شرایطی مانند دیابت و غیره را نیز کاهش می دهد.

3. درمان طبیعی برای تهوع صبحگاهی
ویتامین B6 موجود در انجیر برای درمان تهوع صبحگاهی ضروری است و سطح اسیدهای آمینه، پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها و غیره را بهبود می بخشد.

4. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3
انجیر خشک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. نقش مهمی در رشد مطلوب جنین دارد. مصرف مناسب امگا 3 در دوران بارداری برای کاهش احتمال زایمان زودرس و زایمان زودرس مهم است.

5. به جلوگیری از ملاسما کمک می کند
ملاسما، وضعیتی که در آن لکه های قهوه ای (پیگمانتاسیون پوست) روی صورت ظاهر می شود، مسئله آزاردهنده ای است که بسیاری از مادران باردار با آن مواجه هستند.

انجیر حاوی ماده شیمیایی به نام پسورالنس است که برای درمان بسیاری از مشکلات رنگدانه پوست از جمله ملاسما در دوران بارداری مفید است.

[بخوانید: گلابی در دوران بارداری ]

مصرف انجیر در بارداری چه عوارضی دارد؟
حتی اگر انجیر بسیار مفید است، مصرف بیش از حد انجیر در دوران بارداری می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.