مطالعات علمی بر روی سوسیس و کالباس

فرآورده های گوشتی به دلیل داشتن چربی و کلسترول بالا به طور کلی به عنوان ناسالم در نظر گرفته می شوند .

به همین دلیل، فناوران در تلاشند تا با معرفی محصولات فرآوری شده غنی شده با مواد گیاهی یا با محتوای چربی یا سدیم کاهش یافته، بازار گوشت را گسترش دهند.به‌ جرات می ‌توان گفت یکی از خوشمزه‌ ترین خوراکیهایی که می‌ توان آن را در تهیه انواع غذا به کاربرد سوسیس پنیری سوخاری می ‌باشد

استفاده از فرآورده های گیاهی این امکان را فراهم می کند که آنتی اکسیدان های مصنوعی را با آنتی اکسیدان های با منشاء طبیعی جایگزین کرده و محصول را با فیبر غذایی و اسیدهای چرب n-3 و n-6 غنی سازیم .

گوشت، در میان تمام محصولات غذایی موجود، یکی از مستعدترین مواد غذایی در معرض فساد است. این شامل تغییرات اکسیداتیو و توسعه میکرو فلور و تغییرات ارگانولپتیک بعدی و تشکیل ترکیبات خطرناک برای مصرف کننده است. کالباس قارچ و مرغ، یکی از خوش طعم ترین و پر طرفدار ترین نمونه های کالباس است.

افزودن محصولات گیاهی، غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی، نه تنها ماندگاری محصول را طولانی تر می کند، بلکه با کاربردی کردن محصول، تأثیر مثبتی بر سلامت مصرف کننده دارد.

مطالعات بسیاری از نویسندگان، خواص عملکردی فرآورده های گوشتی غنی شده با مواد گیاهی را توصیف می کند. کالوو و همکاران و اسکیپکو و همکاران،اثرات ضد سرطانی لیکوپن از گوجه فرنگی در سوسیس تخمیر شده خشک را تایید می کند.

کالباس قارچ هلندی یکی دیگر از کالباس های پر طرفدار در میان مردم می باشد که از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

در مطالعه ای توسط روغن پونه کوهی تزریق شده به chorizo ​​فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی را نشان داد. همان خواص عملکردی برای روغن میخک اضافه شده به گوشت خوک خام و برای روغن مریم گلی اضافه شده به گوشت گاو خام و پخته، و همچنین برای تارا اسپینوز یا چای سبز تایید شده است.

به سوسیس گوشت خوک اضافه شده است. این مواد معمولاً از فرآوری میوه‌ها و سبزیجات باقی مانده به دست می‌آیند که به لطف آن نه تنها رژیم غذایی مصرف‌کننده را غنی می‌کنند، بلکه میزان ضایعات استفاده نشده صنایع غذایی را نیز کاهش می‌دهند.

در صنعت غلات، یکی از محصولات جانبی که از دانه های پوست کندن گندم سیاه (Fagopyrum esculentum Moench) به دست می آید، پوسته (پوسته) است.

سوسیس شکاری یکی از اولویت سبد خرید بسیاری از خانواده ها است و باید گفت که تغذیه سالم مهم ترین عامل سلامت بدن است که باید به‌ آن توجه کافی شود.

خود گندم سیاه حاوی 30 درصد فیبر غذایی است که حدود 26.5 درصد آن بخش فیبر نامحلول، اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و ویتامین های B و E است.

به دلیل محتوای فیبر بالا، افزودن گندم سیاه به محصولات غذایی هضم آنها را کند می کند، به طوری که احساس سیری بعد از غذا برای مدت طولانی تری باقی می ماند.

 

  • منابع:
    1. Frankfurter-Type Sausage Enriched with Buckwheat By-Product as a Source of Bioactive Compounds

  • تبلیغات:
    1. گریه های جنجالی ارشمیدس در هنگام کسب موفقیتش
    2. قابلمه ای که با آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید
    3. دستکش هایی که می تواند از عرق دست جلو گیری کند
    4. راز قفل غول پیکر چیست؟