پسته خندان قزوین و اختلاف عجیب نرخ آن در داخل و خارج از کشور

از پسته نیز روغن استخراج می شود که در ماساژ درمانی، رایحه درمانی، ساخت دارو و لوازم آرایشی و غیره استفاده می شود. بیشترین میزان پروتئین موجود در آجیل را دارد.

علاوه بر پروتئین، فیبر، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، ریبوفلاوین، فولات، آهن، منیزیم، منگنز،برای دانستن فواید خوردن پسته بیشتر بخوانید.

پسته آجیل بسیار مفیدی است. خوردن آن فواید زیادی دارد. امروز برخی از این مزایا را به شما می گوییم. شما هم از آن بهره ببرید.

آنتی اکسیدان بالا

فواید خوردن پسته خندان قزوین بسیاری وجود دارد. آنتی اکسیدان ها برای سلامتی شما مهم هستند. آنها از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان دارند.

پسته نسبت به سایر مغزها و دانه ها آنتی اکسیدان بیشتری دارد. فقط گردو و اسپند آنتی اکسیدان بیشتری دارند.

افرادی که یک یا دو وعده پسته در روز می‌خوردند، سطوح بالاتری از لوتئین و y-توکوفرول داشتند. در میان آجیل ها، پسته دارای بالاترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان های بسیار مهم برای سلامت چشم هستند.

در مورد آجیل، پسته دارای بالاترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان های بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند. آنها از چشم شما در برابر آسیب ناشی از نور آبی و آب مروارید مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند.

علاوه بر این، دو گروه فراوان از آنتی اکسیدان ها در پسته، پلی فنول ها و توکوفرول ها ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی کمک کنند.

جالب اینجاست که آنتی اکسیدان های موجود در پسته خیلی راحت به معده می رسد. از این رو احتمال بیشتری دارد که در طول هضم جذب شوند.

کم کالری ، پروتئین بالا

خوردن آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد. معمولا کالری بالایی دارند. اما خوبیش اینه که پسته یکی از کم کالری ترین مغزهاست.

پسته بعد از بادام از نظر محتوای پروتئین در رتبه دوم قرار دارد. همچنین نسبت اسیدهای آمینه ضروری بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد.