سرکه سیب سمیه که به پوست برای جوانسازی کمک می کند

سرکه سیب همچنین یک تونر طبیعی صورت است. این تونیک با رقیق کردن مقدار بسیار کمی در آب و سپس مالیدن آرام آن با پنبه روی صورت به دست می آید.

در برابر پوستی که در اثر آفتاب سوختگی تحریک شده است، یک لیوان از سرکه سیب سمیه را به آب حمام خود اضافه کنید و تسکین خواهید یافت. همچنین می توان از آن برای تهیه دهانشویه طبیعی با رقیق کردن یک قاشق در یک لیوان آب گرم استفاده کرد.

بسیاری از ما دارای لکه های تیره روی پوست هستیم که به اصطلاح ” لکه های مادرزادی ” نامیده می شود ، علاوه بر این با افزایش سن، ایجاد لکه های تیره روی پوست طبیعی است.

با استفاده از سرکه سیب می توان آنها را کاهش داد. برای انجام این کار، هر شب قبل از خواب، لکه ها را بمالید. با این کار خطوط و رنگ لکه های روی پوست نرم می شود.

این درمان در مورد رگ های واریسی نیز عالی است. با سرکه سیب می توان با آب مخلوط با سرکه سیب حمام کرد. این افلوویوم می تواند یک اثر تقویت کننده برای کل بدن داشته باشد : نکته مهم این است که حداقل 20 دقیقه در خود غوطه ور شوید.

برای تغذیه صورت می توانید ماسکی بر پایه روغن زیتون، یک چهارم آب و یک چهارم سرکه سیب تهیه کنید. استفاده از آن بر روی صورت تمیز یک بار در ماه به شما اثری درخشان می دهد و صورت شما را با تمام مواد معدنی و ویتامین های موجود در سرکه سیب تغذیه می کند.

آقایان می توانند از سرکه سیب به عنوان افترشیو استفاده کنند و آن را مستقیماً روی صورت بمالند. نه تنها پوست را تغذیه می کند، بلکه با توجه به اثر درمانی، تحریکات و بریدگی ها را نیز تسکین می دهد.

سرکه به عنوان یک لایه بردار روی پوست نیز عالی است : کافی است یک پارچه نخی آغشته به آب گرم و سرکه را به تمام بدن بمالید تا تمام سلول های مرده از بین برود.

در صورت داشتن پوست چرب، سرکه سیب همراه با آرد و عسل می تواند یک نوشدارویی باشد. این مخلوط باید چند ساعت روی صورت بماند و سپس بشویید.