خوراک دام سبک که برای خرید آن نیاز به مجوز است

این نیز یکی از دلایلی است که در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در بازار خوراک دام سبک داشته است، مدیریت مستقل رژیم غذایی حیوان خانگی غیرممکن نیست، اما مطمئناً فعالیتی است که به اطلاعات کمی و دانش اولیه نیاز دارد.

دیگر زمان برای باقی مانده های کلاسیک که به طور بی رویه تجویز می شوند نیست). همچنین به این دلیل که به نظر می رسد بیش از 50 درصد از مشکلات سلامتی شرکای زندگی ما از عدم تعادل تغذیه ای ناشی می شود.

این مقررات همه مواد یا محصولات، از جمله افزودنی‌ها، اعم از فرآوری‌شده، جزئی فرآوری‌شده یا فرآوری‌نشده، که برای خوراک دام خوراکی در نظر گرفته شده‌اند را پوشش می‌دهد.

تغذیه گاوهای پرورشی در دو مرحله
حتی پس از از شیر گرفتن، گاوهای جوان شما هنوز به یک جیره غذایی بسیار قابل هضم از علوفه اصلی با کیفیت بالا و خوراک غلیظ نیاز دارند که در آن شکم پیشانی هنوز کاملاً توسعه نیافته است.

عادت کردن به سیلو

باید کم کم گاوهای جوان خود را به خوردن سیلو عادت دهید. به آنها سیلاژ علف پاییزی یا سیلاژ علف مرطوب نخورید زیرا سطوح بالای خاکستر خام و اسید بوتیریک باعث کاهش مصرف خوراک آنها می شود.

بدون ضایعات خوراک

خوراک کپک زده یا بدتر نیز تابو است. این باعث آسیب طولانی مدت به کبد حیوانات جوان شما و افراد با عملکرد بالا در آینده می شود.

حتی گاوهای شما هم بازیافت کننده زباله نیستند!

به تامین پروتئین توجه کنید

اگر مقداری ذرت در جیره خود دارید، مطمئن شوید که پروتئین کافی دارید. اگر جیره بیش از حد انرژی داشته باشد، این منجر به رسوب بیش از حد چربی در بافت پستان می شود و در نتیجه تولید شیر بعدی را کاهش می دهد.

خوراک کنسانتره را تنظیم کنید

البته باید مقدار خوراک غلیظ را با جیره غذایی و کیفیت اولیه خود تطبیق دهید. به عنوان یک دستورالعمل تقریبی برای مقدار خوراک غلیظی که به گاو تا 200 کیلوگرم وزن بدن (وزن بدن) اختصاص می دهید، 2.5 کیلوگرم در روز اعمال می شود. بعداً غذای غلیظ را کم می کنید تا حیوانات چاق نشوند و به گاوهای تا 350 کیلوگرم فقط 1.5 کیلوگرم در روز می دهید.