افزایش علاقه نوجوانان به جمع آوری اطلاعات در مورد جیوه

مثال حل شده در مورد چگالی عطارد

یک رادیو ضبط قدیمی جیوه دار نمونه 20 میلی لیتری جیوه دارای جرم 271 گرم است. چگالی جیوه را محاسبه کنید.

چگالی = جرم/حجم

چگالی = 271 گرم / 20 میلی لیتر

چگالی عنصر جیوه = 13.55 گرم در میلی لیتر

این سوال دانش یک معادله پایه را آزمایش می کند. اگرچه معادله ساده است، اما باید بتوان این معادله را دستکاری کرد تا بتوان این بخش از اطلاعات را با حقایق و فرمول های دیگری که در متن آورده شده است، مرتبط کرد.

آیا لمس جیوه خطرناک است؟
جیوه در پنکه قدیمی یک ماده بسیار مضر یا سمی است که افراد می توانند به طرق مختلف در معرض آن قرار گیرند. اگر مانند یک دماسنج شکسته بلعیده شود، عمدتاً در بدن شما حرکت می کند و بسیار کمی جذب می کند. اگر آن را لمس کنید، ممکن است مقدار کمی از پوست شما عبور کند، اما معمولا به اندازه ای نیست که به شما آسیب برساند.

جیوه چگونه در طبیعت یافت می شود؟
در طبیعت، جیوه در تلویزیون قدیمی سونی به ندرت به عنوان یک فلز خالص و مایع وجود دارد، بلکه در ترکیبات و نمک های معدنی وجود دارد. جیوه به صورت سولفید جیوه (سنگ سینابار) استخراج می شود. ذخایر سینابار منبع معدنی برای بهره برداری تجاری از جیوه فلزی در طول تاریخ بوده است.

عنصر جیوه چه ویژگی خاصی دارد؟
عطارد زیبا به نظر می رسد اما شکل مایع درخشان و سریع خود را لمس نمی کند! می تواند برای انسان بسیار مضر باشد. نماد جیوه که برای جیوه شناخته می شود از نام یونانی آن، hydrargyrum می آید که به معنای “نقره مایع” است که نشان دهنده رنگ براق آن است. جیوه یک ترکیب بسیار سمی است.

جیوه برای چه مواردی استفاده می شود؟
از جیوه قرمز در تلفن قدیمی می توان برای تولید دماسنج، فشارسنج و سایر ابزارهای علمی استفاده کرد. جیوه رسانای الکتریسیته است و برای ایجاد سوئیچ ها به موقعیت و سکوت استفاده می شود. بخار جیوه در چراغ های خیابان، تابلوهای تبلیغاتی و لامپ های فلورسنت استفاده می شود.

عنصر جیوه چه زمانی کشف شد؟
ما نمی دانیم چه کسی آن را اختراع کرده است. چینی‌ها، مصری‌ها و هندوهای باستان عطارد را درک می‌کردند و در مقبره‌های مصری که قدمت آن به حدود 1500 سال قبل از میلاد باز می‌گردد، کشف شد. در قرن چهارم قبل از میلاد ما یادآور می‌شویم که ارسطو به صورت مکتوب از جیوه به عنوان «هیدرو-آرگیروس» یاد کرده است – که به عنوان نقره مایع یا آب-نقره ترجمه می‌شود.

  • منابع:
  • تبلیغات:
  1. افزایش سطح تولیدات کشور با صادرات کالاها ناشناس!
  2. آیا درباره مربا شگفت انگیز چیزی شده اید؟
  3. با استفاده از گوشت مرغ فشار خون خود را تنظیم کن
  4. 5 ماده غذایی که دیابتیها نباید از آن غافل شوند